چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد + فیلم آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

۳۰۰ واحد زمین در بخش مرکزی مشهد واگذار شد

  • کد خبر: ۲۱۳۴۷۰
  • ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
۳۰۰ واحد زمین در بخش مرکزی مشهد واگذار شد
در راستای طرح نهضت ملی مسکن روستایی قرعه‌کشی واگذاری ۳۰۰ واحد زمین در بخش مرکزی مشهد صورت گرفت.

به گزارش شهرآرانیوز واگذاری زمین در قالب نهضت ملی مسکن در روستاها، یکی از اقداماتی است که در چند‌ماه اخیر در شهرستان مشهد در حال انجام است. د‌رهمین‌راستا برگزاری قرعه‌کشی سیصد واحد زمین در بخش مرکزی مشهد در روستای دوست‌آباد برگزار شد.

فرماندار مشهد در این مراسم با تأکید بر این موضوع که در سال‌های گذشته زمین در شهر‌ها واگذار می‌شد، اما در روستا‌ها این اقدام انجام نشده بود، گفت: در شهرستان مشهد افرادی را که در روستا‌ها زندگی می‌کنند و بومی هستند، اما مسکن ندارند، شناسایی کردیم و پس از ثبت‌نام و تکمیل گزینش برای اطلاع از نداشتن مسکن، اکنون به این افراد زمین واگذار می‌کنیم.

محسن داوری بیان کرد: بیش از ۶۰‌درصد درآمد مردم به مسکن اختصاص دارد و اگر بتوانیم این مشکل را بر طرف کنیم، بخشی از مشکل معیشت و سختی زندگی مردم حل می‌شود.

تأمین هم‌زمان مدرسه، مرکز بهداشت و فضای سبز

وی در ادامه به تسهیلات ۳۵۰‌میلیون‌تومانی با کارمزد ۵‌درصد و بازپرداخت بیست‌ساله برای ساخت مسکن‌ها اشاره و تصریح کرد: در ساخت این واحد‌ها ۵۰درصد هزینه پروانه ساخت را دولت و ۵۰درصد دیگر را دهیاری و شورا پرداخت می‌کنند تا متقاضیان بتوانند با حداقل هزینه پروانه ساخت بگیرند.

حوزه‌های خدمت‌رسان آب، برق و گاز برای این واحد‌ها به صورت هم‌زمان ظرفیت را مهیا می‌کنند تا به‌محض دریافت زمین و ساخت‌و‌ساز این خدمات مورد استفاده قرار بگیرد. برای این واحد‌ها هم‌زمان زمین‌های مراکز خدماتی مثل مدرسه، مرکز بهداشت و فضای‌سبز هم تأمین شده است تا با ساخت واحد‌های مسکونی خدمات متناسب به مردم ارائه شود.

داوری با تذکر درباره این مسئله که باید بعد از دریافت زمین افراد ساخت مسکن را شروع کنند، افزود: اگر متقاضی تا شش ماه بعد از واگذاری زمین، مسکن خود را نسازد، زمین از او پس گرفته می‌شود؛ ضمن اینکه این زمین‌ها قابل‌واگذاری نیست.

در این مراسم بخشدار بخش مرکزی شهرستان مشهد نیز در‌خصوص اقدامات انجام‌شده در روستای دوست‌آباد بیان کرد: در این روستا در بحث زیرسازی جدول به میزان ۲۰‌هزار متر‌مربع بالغ بر ۳‌میلیارد تومان اعتبار هزینه و ۲۰‌هزار متر آسفالت اجرا شده است.

حسن کاظمی افزود: مناسب‌سازی معابر ۵۰‌درصد پیشرفت فیزیکی دارد. احداث سالن ورزشی چند‌منظوره که درخواست جوانان بوده نیز به همین میزان پیشرفت فیزیکی داشته است و بیش از ۱۵‌میلیارد تومان برای آن هزینه شده است و همچنین برای استاندارد سازی شبکه آب، نیم‌میلیارد هزینه شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->